Søk i denne bloggen

fredag 24. oktober 2014

Kjoleinstituttet, endelig er vi i gang igjen!

Vi er på plass i Fjøset hver tirsdag og onsdag med masse symaskiner, god middag og god stemning.


Det har vært utrolig hyggelig å se jentene som deltok på Min Kjole - Min Stemme igjen. Har savnet de masse og nå er vi så heldige at vi har plass til mange nye. Det har vært fint å bli kjent med flere flinke jenter. De to første kveldene har vi fokusert på å terpe litt på det grunnleggende. Snart har vi sydd oss klesposer vi skal ha syprosjektene våre i og da er vi klare for å sette igang med redesign av t-skjorter og olabukser.



Jeg har med meg en veldig fin miks av miljøarbeidere og frivillige, denne gangen. Skal presentere de litt etterhvert her på bloggen. Jeg samarbeider med Kompass & Co som bidrar med miljøarbeidere, middagslaging på kjøkkenet og 2 ungdommer i arbeidstrening.


Her er fantastiske Sherry i sving på kjøkkenet og Solvor er verdt sin vekt i gull, rå-god på søm og i å lære bort på en forståelig måte.

Vi samarbeider også nært med det frivillige-miljøet på gården, Asmat fra kvinnegruppen er her hver kveld og hjelper oss og Husflidslaget har allerede hjulpet oss med flere symaskiner.

Jeg er så heldig å få samarbeide nært med Katerina, min kusine, for første gang. Hun og Sherry er to av de som driver Kompass & Co og på denne filmen forteller hun mer om hva de driver med:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar