Søk i denne bloggen

torsdag 11. april 2013

Min Kjole - Min Stemme. Første kurskveld unnagjort.

Det var spennende å møte deltagerne og endelig å komme i gang med prosjektet! Vi får være på Kulturloftet på Årvoll Gård med supert utstyr og god plass. Jeg hadde med meg et godt team til å veilede jentene. Torunn Steine, utdannet førskolelærer med faglig fordypning i kunst-pedagogisk arbeid med barn, og Birgitte Undli ansatt som ungdomsarbeider i bydelen.

Innledningsvis snakket Torunn om stemmerettsjubileet og vi viste en kortfilm om Camilla Collet.

 

Jeg viste inspirasjonsbilder og snakket om hva vi skal gjøre i løpet av kurset.



Det var 8 jenter som deltok denne kvelden og for en fin gjeng! Etter innledningen satt de i gang med å velge seg materialer og klær de kunne bruke i kjolen. Noen hadde også med ting hjemmefra. Det var mange fine fargekombinasjoner og de fikk selv den gode ideen å legge tekstilene på gulvet. Slik kunne de leke seg med komposisjonen av kjolene og prøve ut forskjellige materialer. Lure jenter! Og allerede nå er det helt tydelig at hver kjole blir helt unik.




Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med jentene og å se hvordan kjolene utvikler seg i løpet av kurset.
Kurskveldene fremover er det de selv som vil skrive og fotografere til bloggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar